ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ЗЕРТТЕУ
  • KAZ
  • RUS
  • ENG

Официальный ИНТЕРНЕТ-РЕСУРС

Таразский Государственный Педагогический Институт

ҚҰРМЕТТІ ОҚЫТУШЫЛАР МЕН СТУДЕНТТЕР! ТАРАЗ МЕМЛЕКЕТТІК ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ИНСТИТУТЫНЫҢ 50 ЖЫЛДЫҚ МЕРЕЙ ТОЙЫ 20-21 ҚАЗАН 2017 ЖЫЛЫ АРАЛЫҒЫНДА АТАП ӨТІЛЕДІ // ТАРМПИ МУЗЕЙІНІҢ, ҚР ТҰҢҒЫШ ПРЕЗИДЕНТІ АТЫНДАҒЫ МӘЖІЛІС ЗАЛЫНЫҢ, РЕКТОРЛАР АЛЛЕЯСЫНЫҢ ЖӘНЕ «ҰСТАЗҒА ТАҒЗЫМ» СТЕЛЛАСЫНЫҢ САЛТАНАТТЫ АШЫЛУЫ ӨТКІЗІЛЕДІ // «ЗАМАНАУИ БІЛІМ БЕРУ ТЕНДЕНЦИЯЛАРЫ: БОЛАШАҚҚА КӨЗҚАРАС» АТТЫ ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ҒЫЛЫМИ-ПРАКТИКАЛЫҚ КОНФЕРЕНЦИЯСЫ ҰЙЫМДАСТЫРЫЛАДЫ

ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ЗЕРТТЕУ

ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ЗЕРТТЕУ

«Белсенді педагогикалық практика арқылы студентті кәсіпке бейімдеудің тиімді жолдарын анықтау» атты кешенді педагогикалық зерттеу жұмысының нәтижесі

Зерттеу мақсаты:

  1. Белсенді педагогикалық практиканың ұйымдастырылу және жүргізілу деңгейі;
  2. Студент-практиканттардың педпрактикаға теориялық дайындығы;
  3. Педпрактиканың маңыздылығы студент көзімен;
  4. Педпрактика өтуге белгіленген мектеп пен басқа мекемелердің студент-практиканттарға деген қатынас деңгейі;
  5. Бітіруші түлетердің былтырғы белсенді педпрактика туралы әсерлері;
  6. 3 курс студенттерінің педпрактикаға дейінгі болжамдары;
  7. 3 курс студенттерінің практика кезіндегі жетістіктері мен қиыншылықтары;
  8. Педпракткадан кейінгі әсерлер мен қорытындылау процесінің қыр-сыры;
  9. 3-4 курс студенттерінің талап-тілектерін ескере отырып жасақталған және педпрактика жұмысын жандандыруға бағытталған ұсыныстар;
  10. Медиа жоспар: жинақ шығару, мақалалар шығару.

Педагогикалық зерттеу әдісі: 4 курстар үшін 1 реттік, 3 курстар үшін 3 кезеңдік сауалнама, жеке және топтық сұхбаттар, бақылау, тиісті орындардан деректер жинау, корреляциялық анализ, салыстырмалы талдау, пайыздық талдау.

Педагогикалық зерттеу жұмысының жүргізілу барысы: бұл зерттеу жұмысы 6 айды қамтыды. Осы мерзім ішінде 3 және 4 курс студенттерінен 792 рет сауалнама алынды, 90-ға жуық студенттермен оқытушылардан құралған респонденттерден жеке және топтық сұхбат алынып сараланды. Үш кезеңдік сауалнамадан өткен басты назардағы 124 респондетіміз 29 нысанда сынамадан өтті. Атап айтсақ, қалалық 13 орта мектеп, 6 балабақша, 3 мектеп-интернат, 1 балалар үйі, 1 Қазақстан психологтар ассоциациясының филиалы, 1 соқыр және нашар көретін балаларға арналған облыстық «Болашақ» арнайы мектебі, 4 аудандық орта мектеп.

Статист мәлімдемесі бойынша 2015-2016 оқу жылында ТарМПИ-да 836 студент 4 курста оқиды. Зерттеуге 1 факультет пен 3 мамандық мүлдем қатыспады, қалған 5 факультеттен 428 респондент қатысты, оның 365 қазақ тілінде, 63 орыс тілінде. Жалпы алғанда ТарМПИ-дағы 4 курс студенттерінің 51,1 пайызын құрап отыр.

ПАЙЫЗДЫҚ ТАЛДАМА

Белсенді практика өтіліміне өзіндік бағалау

 

Сауалнама сұрақтары

«А» Иә

%

«Б» Жоқ

%

«В»

пікір%

«Г» жоқ

%

1

Теориялық дайындық деңгейі

98

1,8

0,4

0

2

Ережемен таныспын

96

3,2

0,7

0

3

Мақсат пен міндетті орындадым

97

0,9

1,4

0

4

Пәндік сабақ және тәрбие шараларын өткізу керектігінен хабардармын

97

2,5

0

0

5

Зерттеу жасадым

93,2

6,3

0,4

0

6

«студент күнделігі», «педпрактика есебі», «ашық сабақтар есебі» тапсыру

93,2

6,5

0,2

0

7

Институттан жауапты оқытушы көмегі

83,4

12,3

4,2

0

8

Мектеп тарапынан жауапты мұғалім көмегі

85

6,3

0,4

0

9

Әдіс-тәсілдерді қолданып сабақ өттім

40

48,1

11,2

0,4

10

Уақыт тапшылығын сезіндім

73

25

1,8

0

11

Мықты әдіскер болатыныма сенем

85,9

10

3,9

0

12

Оқушылармен жақсы қарым-қатынас жасадым

77,1

17,2

5,1

0,4

13

Курстастарыммен талқыладым

91,8

7

1,1

0

14

Алғаш сыныпқа кірген сәттегі қорқынышты жеңдім

75

19,8

5,1

0

15

Сабақ үстіндегі оқыс оқиғаларға дайын болдым

42,2

50

7,2

0,4

16

Педпрактика жақсы маман болуға көмектеседі

82,4

12,3

5,1

0

17

4 курстағы педпрактикаға дайынсыз ба?

81,7

13,5

3,9

0,7

Статист мәліметі бойынша 3 курс студенттерінің жалпы саны 876. Факультеттер арасында жүргізілген ауқымды түсіндірме жұмыстарынан соң ПМНО, ПСХ, Математика, Физика, Информатика топтары өз келісімдерін берді. Олардың ішінен 124 респондент таңдалынды. Алғашқы кезеңдік сауалнама қараша айында басталды. Ары қарай әрбір кезеңдік сауалнама нәтижелерінің толық  нұсқасы  ұсынылады.

3 курс. 124 респондент. 1 кезеңдік сауалнама «Практикаға дейін»

(ықшамдалған нұсқасы)

Өлшемдері

Қинала

мын

Аздап білем

Жақсы білем

Бөлісе мін

1.

Сабақтың мақсаты мен міндеттерін қоя алу

8 %

58 %

33,8 %

-

2.

Сабақты ұйымдастырудың әдіс-тәсілдерін білу.

6,4 %

62 %

31,4 %

-

3.

Интербелсенді тақтамен жұмыс істеу.

14,5 %

40,3 %

44,3 %

0,7 %

4.

Сабақ жоспарын жасау.

16,9 %

32,2 %

50,8 %

-

5.

Сынып журналын толтыру.

9,6 %

38,7 %

51,6 %

-

6.

Ашық сабақ жоспарын жасау.

16,1 %

48,3 %

34,6 %

0,7 %

7.

Сыныптық ашық тәрбие сағатын жоспарлау.

19,3 %

36,2 %

44,3 %

-

8.

Мемлекеттік білім беру стандартын білу.

8,8 %

66,9 %

24,1 %

-

9.

Білім жүйесіне қатысты мемлекеттік бағдарламаларды білу.

14,5 %

60 %

25 %

-

10.

Оқушылардың қарым-қатынас түзуіне қолайлы жағдай жасап, жағымды психологиялық ахуал туғызу.

5,6 %

51,6%

41,9 %

0,7 %

11.

Сабақтың типі мен түрін ажырату.

4 %

42,7 %

53,2 %

-

12.

Сабаққа өзіндік талдау жасау

12 %

55,6 %

29,8 %

2,4 %

13.

Оқушылардың интеллектін  оятып, құлшындандыратын тәсілдерді игеру

15,3 %

50,8 %

26,6 %

7,2 %

14.

Уақытты тиімді игеру. Тайм-менеджмент.

12 %

36,2 %

51,6 %

-

15.

Оқушыларды критерийлер арқылы сатылы бағалау

18,5 %

40,3 %

39,5 %

1,6 %

3 курс. 121 респондент. 2 кезеңдік сауалнама «Практика үсті»

(ықшамдалған нұсқасы)

 

 

1

Сіз сабақ мақсатын өзіңіз үшін бе, әлде оқушылар үшін қоясыз ба?

өзім үшін максималды, балалар үшін минималды;

өзім үшін минималды, балалар үшін максималды;

 

Қалыс қалған

38.8 %

55.3 %

5.7 %

 

2

Сіз оқыту мақсатында мына тәсілдердің қайсысын тиімді деп ойлайсыз?

ауызша

көрнекілік

практика

Қалысы

4.1 %

40.49 %

52.8 %

2.4 %

 

 

3

Мұғалімнің кәсіби шеберлігін анықтайтын нұсқаның қайсысын бірінші орынға қояр едіңіз?

пәнді жақсы білу

қатынас мәдениеті

баланы жақсы көру

Қалысы

47.1 %

22.3%

27.2 %

3.3 %

 

 

 

 

4

Сіздің пікіріңізше НӘТИЖЕ дегеніміз: (бірнеше нұсқаны белгілеуіңізге болады)

Мақсатқа жету;

Қойылған міндеттерді атқару

Тосын жағдайларда өз біліміңді ұтымды пайдалану

Біліміңді өмірде пайдалану

84,2 %

52 %

34,7 %

22,3 %

Сабақ мазмұнына мән беру

Әдіс-тәсілдерді дұрыс таңдау

Білу мен істей алу

Өзін-өзі дамыту,  оқыту, бақылау

18,1%

27,2 %

16,5 %

24,7 %

 

 

5

Сіз сабақ өткізерде сыныптың қандай артықшылықтарын таңдадыңыз немесе таңдайсыз?

Сынып артықшылығы

Үлгерім

деңгейі

Пәнге қатынасы

Жұмыс істеу қарқыны

Оқушылардың дайындығы

Жеке даралық ерекшеліктері

98,3 %

94,2 %

93,8 %

92,5 %

92,5

 

 

 

 

6

Сіздің сабақ өткізер кездегі бірінші мән беретін ерекшеліктеріңіз қандай? (ең маңызды үш ерекшелікке белгі соғыңыз!)

Көңіл күй;

Жүйке жүйесі;

Коммуни

кативтілік

Эмоцио

налдық

Өз біліміме сену

Кәсіби құзыреттілік

61,9 %

7,4 %

4,1 %

14 %

43,8 %

24,7 %

Импровизация жасай алу қасиетім

Ұйымдастыру қабілетім

 

Әдіс-тәсілдерді таңдай білуім

 

Оқыту формасы

 

Құралдар дайындау

7,4 %

49,5 %

40,5 %

26,4 %

12,3 %

3 курс. 119 респондент. 3 кезеңдік сауалнама «Практикаға кейін»

(ықшамдалған нұсқасы)

1

Сіздің белсенді практикадан күткеніңіз ақталды ма?

«Иә»

«Жоқ»

Пікір білдірген

69,7 %

7,5 %

22,6 %

 

 

 

 

 

 

 

2

Белсенді практика өтіліміне өзіндік бағалау:

Практиканттың білуі және істей алуы тиіс кәсіби шеберлік дағдылары

«5»

«4»

«3»

«2»

Мен сабақтың қолжетімді мақсаты мен міндеттерін қоя аламын

63,8 %

34,4%

1,6%

-

Мен сабақты ұйымдастырудың әдіс-тәсілдерін білемін

65,5%

32,7%

1,6%

-

Мен интербелсенді тақтамен жұмыс істей аламын

57,1%

37,8

%

5%

-

Мен сабақ жоспарын құра аламын

77,3%

21
%

1,6%

-

Мен сынып журналын толтыра аламын

62,1%

31,9%

5%

0,8%

Мен ашық сабақ жоспарын жасай аламын

75,6%

22,6%

1,6%

-

Мен сыныптық ашық тәрбие сағатын жоспарлай аламын

75,7%

23,5
%

0,8%

-

Мен сабақтың типі мен түрін ажырата аламын.

54,6%

41,1%

4,2%

-

Тайм-менеджмент. Мен уақытты тиімді игере аламын.

36,9%

59,6%

2,5%

0,8
%

Мен оқушыларды критерийлер арқылы сатылы бағалай аламын.

61,3%

36,1%

0,8%

1,6%

1

Белсенді практикадан алған тәжірибені анықтау.

13 сұрақ

«Иә» %

«Жоқ» %

Айтарым бар

Теориялық білім көмектесті ме?

97,4

1,6

Сабақ жоспарын жасау қиын болды

Ереже бойынша әрекет еттіңіз бе?

89

10,9

-

Мақсаты мен міндеті орындадыңыз ба

92,4

6,7

Ия, өзіме қажеттісін игере алдым;

Пәндік сабақ және тәрбие шараларын өткіздіңіз бе?

94,9

0,8

Ия, мұғалімнің жоспары бойынша барлық сабақты өттім;

Өз зерттеуіңізді жүргіздіңіз бе?

70,5

22,6

Оқушыларды бақылап сауалнама алдым.

Сыныпқа көп психологиялық көмек қажет

«Студент күнделігі», «педпрактика есебі» т.б. орындадыңыз ба?

98,3

1,6

Әрине бәрін орындап мектеп директорыны, әдіскерге қол қойғыздым

Институт тарапынан бекітілген жауапты оқытушы көмек берді ме?

81,5

10,9

Ия дәптер тексеруді сабақ жоспарын жазуды түсіндірді.

Мектептен бекітілген мұғалім көмек берді ме?

93,2

2,5

Өте аз бағыт бағдар берді.

Сіз қандай әдіс-тәсілдер қолданып сабақ өттіңіз? Нақты көрсетіңіз.

79,8

4,2

Көрнекілік сұрақ-жауап пікірталас т.б

сұрақ-жауап көрсету

Сіз  сабақты жоспарлаған уақытыңызға сай қолдана алдыңыз ба?

90,7

8,4

Ия, басында уақытты пайдалану қиын болды. Бірақ жоспарды уақыт б\ша пайдаланып тез үйрендім

Практика барасында қандай да бір қиыншылықтар болды ма?

24,3

68,9

Сынып жетекшілер көптеген бізге қатысы жоқ тапсырмалар көп берді.

Сіз үшін 5 апталық белсенді педпрактика жеткілікті ме?

63

35,6

Мен толық 1-2 ай педпрактикада болып толық менгергем келеді. 4-7 апта болса

«практикаға дейін», «практиа үстінде» «практикадан кейін» сауалнамалары қажет па?

79,8

16,8

Себебі студенттің практикадан алған білімін тексеруге мүмкіндік береді деп ойлаймын.

Find the Best Web Hosting which offers reliable service and top quality support